Sprawdź, dlaczego strona firmowa na Facebooku poprawi Twoje relacje z klientami

Współpracowałam z firmami z różnych branż, począwszy od firm szkoleniowych, poprzez salony kosmetyczne, firmy informatyczne, gabinety lekarskie, […]

Czas czytania: 6 minut
Opublikowane: 9 czerwca, 2021

Współpracowałam z firmami z różnych branż, począwszy od firm szkoleniowych, poprzez salony kosmetyczne, firmy informatyczne, gabinety lekarskie, organizacje społeczne. Czy Facebook jest im potrzebny? Zdecydowanie tak. No i tutaj mogłabym już zakończyć swoje rozważania, jednak myślę, że warto, abyście poznali powody, dla których strona firmowa na Facebooku to prawdziwy „must-have”.

Czy wszędzie liczy się tylko Facebook?

No właśnie nie. Facebook jest co prawda obecnie najpopularniejszą platformą społecznościową na całym świecie. Jednak niejedyną. Według raportu Alexa i SimiliarWeb Facebook jest liderem w Europie Zachodniej i Środkowej, Ameryce Północnej i Południowej, Afryce i Australii. Jednak w takich krajach azjatyckich jak Rosja, Chiny czy Iran dominują inne social media jak V kontakte, Instagram i Twitter.

Jeżeli interesuje cię tematyka social media, to zapraszam do artykułów Social media od podstaw, czyli kilka słów o tym, jak zaistnieć w wirtualnym świecie.

Niemniej jednak w Polsce króluje Facebook i osobiście uważam, że wszystkie firmy, niezależnie od tego, jaką branżę reprezentują, powinny posiadać swoją stronę firmową na tym portalu.

Dlaczego strona firmowa na Facebooku jest taka ważna?

Strona firmowa na Facebooku pozwala małym i dużym przedsiębiorstwom, ale także markom, influencerom czy organizacjom rządowym i pozarządowym bezpłatnie docierać do swoich obecnych i potencjalnych odbiorców.

Jeszcze do niedawna panowała opinia, że mniejsze biznesy mogą się obejść bez profili na social media. Pewnie i mogą, ale po co, skoro mają możliwość budowania swojej marki wśród społeczności, która jest dla nich ważna?

Poniżej przedstawiam kilka głównych powodów, dla których strona firmowa na Facebooku jest istotna dla biznesu.

  • Konto na Facebooku zapewnia kontakt z klientami

Marki powinny zapewnić swoim klientom możliwość kontaktu za pomocą platformy społecznościowej. To tutaj firma może umieszczać swoje reklamy, ogłoszenia, relacje z życia organizacji, prowadzić wideokonferencje, rekrutować czy doradzać za pomocą Messengera.

Już powszechnym trendem staje się wykorzystywanie przez użytkowników Facebooka do kontaktu z przedstawicielami firmy. Klienci bardzo chętnie wykorzystują to medium do składania reklamacji, dzielenia się opiniami, zapytań o produkty czy usługi. Warto wykorzystać Facebooka, by budować lojalność zarówno wśród obecnych, jak i potencjalnych klientów.

  • Brak opłat oraz intuicyjna obsługa 

Strona firmowa na Facebooku jest w pełni bezpłatna, a samo jej stworzenie nie trwa długo i jest wręcz banalnie proste. Dodatkowo Facebook oferuje narzędzia biznesowe do zarządzania kontem i reklamą, z których można swobodnie korzystać.

  • Uniwersalny charakter

To firmy decydują o tym, do czego posłuży ich Facebook. Jest to zależne od ich celów biznesowych. Dla niektórych Facebook ma być narzędziem reklamowym, a dla innych narzędziem komunikacji z użytkownikami. Platforma niczego nie narzuca, a dzięki uniwersalnym funkcjom zapewnia rozwój strategii wszystkim typom organizacji.

  • Reklamy 

Facebook to platforma społecznościowa, które daje firmom ogromne możliwości reklamowe. Pozwala na docieranie nawet do wąskich grup odbiorców — najlepiej dopasowanych do oferty przedsiębiorstwa. Zapewnia również dokładną analitykę oraz pełną kontrolę nad budżetem. Reklamy to jedyne narzędzia Facebooka, które są płatne!

Jakie funkcje może spełniać strona firmowa na Facebooku?

  • Prezentacja informacji o firmie

Na profilu firmy można umieścić wiele szczegółowych danych dotyczących organizacji takich jak adresy, numery telefonów, godziny pracy, adresy stron internetowych etc. To miejsce, w którym warto zadbać o dobrą prezentację przedsiębiorstwa, a także jego oferty.

  • Możliwość tworzenia publikacji

Tworzenie i publikowanie postów jest najprostszą z form komunikacji z klientami. Można publikować posty w wielu formatach, a dodając przycisk CTA (ang. call to action) możesz wzmocnić przekaz, zachęcając klienta do określonego działania. Facebook wprowadził narzędzia do publikowania, dzięki którym możesz między innymi zarządzać harmonogramem postów.

  • Skrzynka odbiorcza

Każda strona firmowa na Facebooku połączona jest ze skrzynką odbiorczą, dzięki której możesz odpowiadać na wiadomości od swoich klientów – użytkowników Facebooka, Instagrama i Messengera.

  • Dostęp do wielu bezpłatnych narzędzi 

Strona firmowa na Facebooku oferuje szereg narzędzi sprawiających, że komunikacja z klientami staje się atrakcyjniejsza. Wśród takich rozwiązań warto wymienić Wydarzenia i Spotkania, dzięki którym można efektywnie rozbudować sieci klientów, a przy wykorzystaniu Ofert pracy można także pozyskać pracowników.

  • Statystyki i analizy

Posiadając stronę firmową, masz dostęp do wielu statystyk dotyczących twoich odbiorców oraz potencjalnych klientów. Dzięki nim możesz tworzyć grupy odbiorców i analizować je pod względem choćby częstotliwości polubień, komentarzy, udostępniania postów, a także analizować ich wiek, pochodzenie i zainteresowania. Pozwoli ci to lepiej dopasowywać posty i reklamy do oczekiwań odbiorców – będziesz miał wgląd w informacje, które posty się sprawdzają, a które nie.

Jakie narzędzia oferuje strona firmowa na Facebooku?

Platforma Facebook dba o to, by firmy miały coraz więcej możliwości, które pozwolą im na rozwój oraz pozyskiwanie i angażowanie odbiorców. Dlatego również zapewnia szereg rozwiązań do budowania marki, rozwijania przedsiębiorstw oraz zarządzania kampaniami reklamowymi. Oto najważniejsze z nich:

  • Posty

Dzięki nim masz możliwość publikowania różnego typu treści takich jak zdjęcia, filmy i ankiety. Możesz również organizować wydarzenia, które świetnie wpływają na aktywizację użytkowników Facebooka.

  • Relacje

Relacje są bardzo lubiane przez odbiorców. Podobnie jak w przypadku Instagram Stories, relacje na stronie firmowej pozwalają na udostępnianie zdjęć oraz krótkich filmów. Relacje są chętnie wykorzystywane przez firmy, by przedstawić na przykład organizację oraz pracowników „zza kulis”.

  • Skrzynka odbiorcza

Platforma Facebook to także miejsc wykorzystywane przez twoich klientów do kontaktu. Skrzynka odbiorcza pozwala, by wszystkie wiadomości były gromadzone w jednym miejscu, dzięki czemu będziesz mógł łatwo zarządzać kontaktem z odbiorcami.

  • Messenger

Możesz wykorzystać komunikator Messenger, aby docierać do swoich odbiorców nawet na dużą skalę.

  • Instagram Direct

Dzięki integracji obu platform – Facebooka i Instagrama, możesz kontaktować się z użytkownikami zainteresowanymi twoją marką także bezpośrednio na Instagramie.

  • Komentarze

W skrzynce odbiorczej znajdziesz komentarze, które pojawiły się na twojej stronie na Facebooku i Instagramie.

  • Grupy

Grupy to bardzo efektywna przestrzeń, pozwalająca na kontakt z odbiorcami, z którymi najczęściej masz sporo wspólnego. Możesz w nich omawiać wraz z innymi uczestnikami zainteresowania lub potraktować grupy jako fora dyskusyjne. Dodatkowo w grupie możesz skonfigurować kalendarz, dzięki któremu będziesz mieć wszystko pod kontrolą.

  • Spotkania

Wykorzystując funkcję Spotkania, możesz pozwolić swoim klientom na rezerwację spotkań, bezpośrednio z platformy Facebook. Przy użyciu tego rozwiązania możesz również przeglądać spis terminów spotkań oraz zarządzać kalendarzem.

  • Wydarzenia

Dzięki funkcji Wydarzenia, twoje planowane promocje jak na przykład premiera produktu znajdzie się w kalendarzu klienta. W momencie, gdy obserwujący zaznaczy, że jest zainteresowany danym wydarzeniem, Facebook mu o nim przypomni.

  • Oferty pracy

Facebook oferuje firmom narzędzie, które ma na celu docieranie do kandydatów, Wykorzystując platformę, masz także możliwość, by zarządzać swoimi ofertami oraz kandydaturami w jednym miejscu.

  • Sklepy

Sklep na Facebooku to narzędzie pozwalające na prezentację asortymentu lub usług odbiorcom. Klienci mogą w prosty sposób robić zakupy nie tylko na komputerze, ale również na urządzeniu mobilnym.

  • Statystyki

Jako reklamodawca mający stronę na portalu masz dostęp do bezpłatnych statystyk grup odbiorców oraz reklam. Znajdziesz tutaj takie dane jak aktywność użytkowników czy podejmowane na stronie działania itd. Dodatkowo reklamując się na Facebooku, możesz przejść do Centrum reklam, aby sprawdzić wyniki w różnych umiejscowieniach i wśród różnych grup odbiorców.

  • Reklamy

Dzięki reklamom możesz zbudować grupę odbiorców dla twojej strony, promując ją wśród wybranych użytkowników.

Jeśli jeszcze nie jesteś przekonany, że twoje przedsiębiorstwo powinno mieć konto firmowe na Facebooku, to po prostu spróbuj – w dowolnym momencie możesz z niego zrezygnować… choć myślę, że tego nie zrobisz!

‌ Daria Widerowska, Executive MBA

Jestem CEO oraz redaktorką naczelną portalu BRAND NEW, wykładowcą na studiach Executive Master of Business Administration na Collegium da Vinci, a dodatkowo prowadzę zajęcia na Uniwersytecie Ekonomicznym i Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu. Konsultantka oraz menadżerka marketingu i PR.

Sprawdź, czego dowiesz się z artykułu

starusersclockmagnifiercrossmenuarrow-right-circletext-align-justify