W czerwcu b.r. ogłoszono, że Microsoft zakupił znany serwis społecznościowy LinkedIn za niebotyczną kwotę 26,2 miliarda dolarów. Akwizycja portalu ma dla Microsoft ogromną wartość, gdyż wiąże się z nabyciem bazy danych 430 milionów osób z całego świata. Microsoft na pewno wykorzysta ją do tworzenia aplikacji biznesowych. W największym stopniu decyzja o zakupie LinkedIn wpłynie na możliwości Microsoft Dynamics CRM oraz Office 365. Można śmiało powiedzieć, że Microsoft kupił potrzebną mu bazę, a nie koncepcje biznesową portalu LinkedIn.

JESZCZE LEPSZY CRM?

Połączenie rozwiązań klasy CRM z największym biznesowym portalem społecznościowym pozwoli na stworzenie kompletnego profilu klienta bądź kontrahenta. Integrując dane dostępne w systemach biznesowych z tymi dostępnymi w serwisie LinkedIn otrzymamy kontekstowy strumień aktywności. Wraz z dostępem do jego historii, wpisów, zainteresowań, ścieżki kariery.

PIERWSZE KROKI W STRONĘ INTEGRACJI

Zdaniem ekspertów, Microsoft rozpocznie od integracji systemu Microsoft Dynamics CRM oraz produktu Delve, z bazą metadanych kont w serwisie LinkedIn. Na podstawie zebranych informacji, użytkownicy systemu CRM bądź Delve otrzymają pełny wgląd w profil klienta.

DLACZEGO LINKEDIN?

Informacja jest kluczem do sukcesu. A w tej sferze Microsoft ma się czym pochwalić. Posiada wiele rozwiązań biznesowych, które zarządzają wiedzą o pracownikach, spotkaniach, wydarzeniach, relacjach z klientami. Pokrótce, zarządza czasem i wydajnością użytkowników. Kupując LinkedIn dodatkowo będzie zarządzać danymi osobowymi i behawioralnymi. Warto wspomnieć, że LinkedIn stworzył cyfrową reprezentację każdego pracownika (tzn. Economic Graph LinkedIn). Zawiera ona informacje o stanowisku, historii zatrudnienia, umiejętnościach. To baza, którą Microsoft z pewnością wykorzysta jako dane do uczenia maszynowego Microsoft Azure, a także dla analityki i procesów BI. Skorzysta z tego system Dynamics CRM oraz Office 365. Uznaje się, że dzięki transakcji zakupu LinkedIn, wzrośnie zainteresowanie produktami od Microsoft, zwłaszcza wśród małych i średnich organizacji. Warto pamiętać, że Office to rozwiązanie biznesowe, z którego korzysta ponad 1.2 miliarda użytkowników, a ponad 70 milionów w formie biznesowej subskrypcji.

ONE MICROSOFT

Satya Nadella, CEO, Microsoft już od kilku lat promuje strategię One Microsoft, czyli pełnej integracji rozwiązań biznesowych w celu podniesienia produktywności firm z sektora SMB. Teraz dodając LinkedIn gigant z Redmond zyskuj ogromną bazę nowych możliwości.

Można powiedzieć, że jesteśmy świadkami wejścia w nową erę. Nowego podejścia do technologii, szerokiego wykorzystania danych analitycznych w rozwiązaniach dla biznesu. Niebawem dostępnych dla klientów Microsoft.